Amikor az emberek a webáruházunkban élelmiszert, ruhát, cipőt vagy bármilyen más árut vásárolnak, az egyik legjobb módja annak, hogy felmérjük, mennyire elkötelezettek a márkánk iránt, ha meghatározzuk a rendeléseik kosárértékét.
Ez egy olyan mérőszám, amely bepillantást nyújt a vásárlók megrendelésének átlagos pénzbeli értékébe, és megmutatja, hogy ez nőtt-e vagy csökkent az idő múlásával. De emelett még a segítségével felmérhető a reklám- és értékesítési kampányok hatása, a vásárlói élmény minősége, és az, hogy a külső tényezők, például az évszakok és az ünnepek, milyen hatást gyakorolnak a vásárlási szokásokra.
Pontosan emiatt ezt a mutatót semmiképpen sem szabad figyelmen kívül hagyni, és folyamatosan törekedni kell a növelésére, amelyhez a mai cikkünkben bemutatunk két nagyon hatásos módszert.
Keresztértékesítés
A keresztértékesítés lényegében annyit jelent, hogy egymást kiegészítő cikkek ajánlásával ösztönözzük a vásárlót arra, hogy több terméket helyezzen a kosarába. Például, ha valaki papírpoharat vásárol, akkor javasolhatjuk számára a biológiailag lebomló szívószáljainkat vagy az újrahasznosított papírból készült zacskóinkat.
Push értesítések
Az utóbbi időben a push értesítések használata széles körben elterjedt a vezető márkák körében, és mi ezen cseppet sem csodálkozunk. Személyre szabhatók, kiválasztható a kézbesítési időpontjuk, ráadásul anélkül közvetítik a vállalkozásunk üzenetét, hogy túlságosan rámenősek lennénk. Pontosan emiatt is alkalmazhatók hatékonyan kosárérték növelés céljából. Olyannyira, hogy a statisztikák szerint napi 25%-kal növelik a webhelyek forgalmát, 30%-kal javítják az áttekintési arányt, vagy röviden a CTR-t, és elképesztő, 2200%-os ROI-t generálnak.
Ezeknek az értesítéseknek többféle típusa is létezik. Küldhetünk például egy üdvözlő üzenetet, hogy tudassuk a felhasználóval, mennyire örülünk neki. Sőt akár még egy kis kedvezményt is felkínálhatunk az első rendelése alkalmából. Vagy kiválthatjuk ezekkel az értesítésekkel a rendelés állapotáról szóló e-maileket, amelyek leellenőrzése rendkívül időigényes.
De a segítségükkel vissza is csábíthatjuk az adott látogatót webhelyre azáltal, hogy küldünk neki például egy személyre szóló kuponkódot, amelyet felhasználhat az által korábban kosárba tett pulóvernek vagy nadrágnak a megvásárlására.